Torsås Ryttares bygg blogg

v.46 Bygget pågår

Publicerad 2015-11-12 11:38:00 i Allmänt,

Hej alla! :-) Jag har fått appropåer för att jag inte har skrivit så regelbundet och uppdaterat om bygget och det stämmer. Min arbetssituation på mina "vanliga" jobb är extremt intensiv - så mitt ideella engagemang får stryka på foten, så är det. Jag ber om ursäkt.
 
Det är ju då Markus Magnusson på VM Snickeri och Design som har uppdraget att bygga och det känns ju väldigt bra. Han ser inga som helst problem med uppförandet utan det ska gå enligt plan och vara färdigt i slutet av mars.
 
I början var det FRUKTANSVÄRT rörigt när alla leveranser kom och vi blev oerhört glada när de satte upp skyddsstaketet runt omkring. Jag hade ont i magen hela tiden det inte stod på plats. Men nu är det där. En specialgenomfart fick göras genom paddocken för att man skulle kunna leda ut hästarna till hagen på ett enklare sätt än att gå runt hela anläggningen. Smart tänkt! :-)
 
Nu är det mesta grävningsarbetena gjorda och grunden är snart på plats. På söndag mellan 7-16 ska avloppet dras in i brunnen så då får vi stänga av ingången till ridhuset och stallet över dagen. Men som tur finns det ju andra dörrar. Kan nog bli lite bullrigt.
 
Jag har lagt upp ritningarna på klubbstugan förr men här kommer de igen. Det blir ca 100 m2 plus en veranda som vätter ut mot paddocken. Jag fantiserar om att det blir jättefint. 
 
Har ni frågor eller synpunkter kontakta mig gärna: Sarah Ejermark 070-2309466
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela